Hypotéku nám nevyřídili…

Zadání případu

Na začátku tohoto výzkumu bylo prosté konstatování:

“Slíbili nám hypotéku, ale nevyřídili.”

Shledali jsme toto téma za zajímavé a s nadšením se tedy vydali bádat. Zajímalo nás, proč mnozí hypotéku v ES najdou a někdo jiný nikoliv?

Naše pátrání

Exekuce, registry, zesplatněný úvěr
Pustili jsme se do výzkumu a jako vždy nejprve v diskusích hledali ty, kteří úvěr nedostali a byli ochotni s námi mluvit. Naprostá podobnost těch rozhovorů je legrační i strašidelná zároveň.

Kleopatra: „Jsem strašně nasra…, že mně neudělali tu hypotéku.“
Kancelář: „To je Kleopatro upřímně divné. Máme z banky ověřené, že dělají každý rok spoustu hypoték.“
Kleopatra: „No, ale mně hypotéku neudělali.“
Kancelář: „A nebyl u Vás Kleopatro nějaký problém v registrech?“
Kleopatra: „Nějaký menší záznam jsem měla. Ale to si měli zjistit hned. Ne?“

(Později se ukázalo, že se jednalo o dva zesplatněné úvěr. Tedy druhý nejhorší záznam.)

Dobrý vypravěč je člověk, který má dobrou paměť a doufá že ti druzí ji nemají.

A to vám pořád říkám Lež má krátké nohy... a vy jako byste to nechápali...

Hodnocení doktora Vlacha

Zjištění prvé – Neúspěch hypoték z nebe nepadá
Každý s kým jsme mluvili a kdo nedostal hypotéku měl nějaký vážný záznam v registrech. Nenašli jsme ani jediného člověka, který by nedostal hypotéku bez důvodu ležícího v jeho bankovní minulosti.

Mnozí si pletou pomoc s úvěrem s dílnou kouzelníka Čáryfuka. – Přijdu se zoufalou bankovní minulostí a čáry máry, vše je zapomenuto a já mám hypotéku. Tak přesně takto to nefunguje nikde, ani v ES ne. 🙂

Prvé zjištění nás přivedlo k poznání, že v řeči trollů ”nevyřídili mně hypotéku” znamená ”mám šílené registry”.

Rozhovor

“Řešení mám pro každého”
Závěr našeho šetření mohl být, že pokud někdo žil špatně, má špatné registry, tak hypotéku nedostane a může si za to sám. Mohl být, kdyby nás nenapadlo sejít se s panem Miroslavem Leblem. To je ten chlap, který v ES za hypotéky odpovídá a je to také chlap, který nám úplně vyrazil dech.

Kancelář: „Proč se pouštíte do řešení klientů se špatnými registry?“
Miroslav Lebl: „To má celou řadu důvodů. Obvykle ani nevíme, že jde o klienta se špatnými registry.“
Kancelář: „Proč si to neověříte?“
Miroslav Lebl: „Nemáme právo nahlížet do bankovního registru. Jsme závislí, co nám o sobě klienti řeknou. A mnozí nám pravdu jednoduše neřeknou.“
Kancelář: „Jaké jsou ty další důvody?“
Miroslav Lebl: „Nechceme se otáčet zády k těm, kde je cesta k domu těžší. Stejně jako si doktor nevybírá jen snadné pacienty, také v ES chceme podat pomoc každému, komu pomoc můžeme.“
Kancelář: „Některým to ale nepomohlo.“
Miroslav Lebl: „No, a to je ten třetí důvod. Dělám tuto práci dvacet let. Dnes již vím, že dokáži pomoc skoro každému. I člověk s extrémně špatnými registry ode mne dostane většinou řešení.“
Kancelář: „Děláte si legraci?“
Miroslav Lebl: „Ani trochu.“
Kancelář: „Chcete říci, že když k Vám přijdu se záznamem v registrech, třeba exekucí, či zesplatněným úvěrem, tak mi najdete řešení?“
Miroslav Lebl: „Asi bychom toto neměli nikde publikovat. Ale ano. Najdu.“
Kancelář: „Znovu se ptám je to legrace?“
Miroslav Lebl: „Každý záznam v registrech má své časové omezení. Každý záznam je někdy vymazán. Navíc v Ekonomkách máme programy, kde banky vůbec nepotřebujeme.“
Kancelář: „Jasně Chytrý nájem. Ale ten je drahý.“
Miroslav Lebl: „Vybírat si můžete, když máte registry čisté. Chytrý nájem se zdá drahý jen tomu, kdo ho nepochopil. Jde o řešení mnohem levnější nežli nájem obyčejný. Navíc většinou je na stole více řešení, ne jen Chytrý nájem. Často s klientem čekáme, až je vymazaný záznam v registru.“
Kancelář: „Proč tedy někteří své řešení nedostanou?“
Miroslav Lebl: „Protože jsou ještě ke všemu netrpěliví. Někteří potřebují všechno hned. Když máš vážné záznamy v registrech, řešení potřebuje svůj čas a velkou disciplínu. Stává se bohužel, že než vyřeším jeden prohřešek, vytvoří klient další. V takovém případě já lámu hůl. Záznamy v registrech, netrpělivost a delikvence nekázně to je kombinace, kde já již pomáhat odmítám. Kdo nemá sám k sobě respekt a úctu, pomoc si nezaslouží.“
Kancelář: „Jak velké procento těch se špatnými registry nakonec vydrží až do vyřešení?“
Miroslav Lebl: „Celkově máme řešení pro 97% klientů ES.“
Kancelář: „Neptáme se na všechny klienty. Zajímá nás, jaké procento uspěje z těch, kteří mají hodně špatné záznamy v registrech?“
Miroslav Lebl: „50%“
Kancelář: „Není to málo?“
Miroslav Lebl: „Každá jedna rodina, která se zvedne ode dna a může dobře bydlet se počítá. Mně přijde 50% jako výborné číslo. Když si uvědomíme, že jsou to lidé systémem odepsaní. Přijde mi to hodně, protože dovést je k úspěchu mně stojí oceán práce.“
Kancelář: „A co těch druhých 50%?“
Miroslav Lebl: „Ti potřebují čas dozrát v dospělé lidi. Pak někdy později věřím, že jim půjde pomoci.“

Z toho rozhovoru šel až mráz. Ta jistota, že řešení existuje skoro pro každého nás dodnes fascinuje. Vibrují nám ta slova v hlavách a rodí se nám nápad na test.

Závěrem

Pokud potkáš někoho, kdo si stěžuje, že mu “někdo” nevyřídil hypotéku, pak třikrát zatleskej. Mluvíš s trollem. Přeloženo z trollí řeči slova:

„Nevyřídili mně hypotéku“ – znamená: „Roky jsem žil nerozumně, nestřídmě a nasekal soustu špatných záznamů v bankách. Pak jsem ale chtěl také dobře bydlet, když všichni kolem mne bydlí. Šel jsem do Ekonomek a o svých minulých záznamech jim raději neřekl. Propálila to až banka. A podle mne já nemohu za nic a za všechno mohou Ekonomky.”

Všimněte si, jak trollí řeč dokáže být stručná a jednoduchá. A jak málo je řeč trollů pravdivá.

Naše doporučení
Pokud potřebujete pomoci s vážnými registry, na prvé schůzce v ES se pomoci spíše nedočkáte. Manažeři projektu z obavy o výsledky volí raději snazší cesty a zájemcům s vážnými registry proto smlouvu nenabídnou.

Potřebujete li pomoci, přeskočte manažera projektu. Pomůže Vám manažerka financí nebo hlavní úvěrový analytik Miroslav Lebl. Ten co tvrdí, že pomoc jde v podstatě každému.

Dejte nám pak vědět, zdali opravdu pomohl.

Zjištění třetí, řešení existuje
Mnozí z těch, kteří zatajili své registry a minulé průšvihy nakonec v ES své řešení a bydlení našli. A mnoho také ne. Řešení se často ukrývá v odkladu do doby vymazání registrů nebo v programu Chytrý nájem. Někteří však na své řešení čekat nechtějí. Jsou zvyklí všechno dostat hned. … Ale znáte to, hned ani … .

Kancelář: „Dobrý den Kleopatro, nabízeli Vám v ES možnost počkat, až se registr vymaže, případně Chytrý nájem?“
Kleopatra: „Nemám chuť na cokoliv čekat. Chtěla jsem bydlet teď, ne za čtyři roky.“
Kancelář: „Když byste Kleopatro řešení odložila a dům postavila za čtyři roky, nemusela jste platit projekt, který Vás teď tak štve.“
Kleopatra: „Už nám neodpověděla. Přerušila komunikaci a mluví jen s těmi, kdo jí říkají, co chce slyšet.“

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *